Ingyenes pályázati előminősítés
A Google Ad Grants programban való részvételhez a szervezeteknek szigorúan követniük kell a Google által meghatározott programszabályzatot, amely meghatározza a kampányok és hirdetések minőségi követelményeit. A szabályok követése alapvető feltétel ahhoz, hogy a szervezet továbbra is jogosult maradjon a támogatásra.
A Google Ad Grants programban a kampányok minősége szigorúan ellenőrzött, így a szervezeteknek ügyelniük kell arra, hogy minden hirdetésük pontos és hasznos információkat nyújtson. A minőségi követelmények közé tartozik, hogy a hirdetések tartalma közvetlenül kapcsolódjon a nonprofit szervezet által kínált szolgáltatásokhoz, eseményekhez vagy projektekhez. Minden kampánynak tiszta és célzott üzenetet kell közvetítenie, így a látogatók pontosan tudhatják, milyen ügyet támogatnak, és hogyan vehetnek részt annak előmozdításában. A jól megfogalmazott, egyértelmű hirdetések nemcsak az átkattintási arányt növelik, de a felhasználói elégedettséget is javítják.
A hirdetések nem irányíthatják a látogatókat kereskedelmi vagy eladásra szánt oldalra; a Google szigorúan tiltja, hogy a támogatott kampányok közvetlenül profitot termelő tevékenységeket támogassanak. Ehelyett a kampányoknak arra kell összpontosítaniuk, hogy a látogatók számára egyértelműen mutassák be az adományozási lehetőségeket, az önkéntességet vagy azokat az eszközöket, amelyek révén támogathatják a szervezet munkáját. A kampányok minden elemét – például a kulcsszavakat és a hirdetési szövegeket – rendszeresen felül kell vizsgálni annak érdekében, hogy folyamatosan a legnagyobb hatékonysággal érjék el a nonprofit célokat.
A programban részt vevő nonprofit szervezeteknek olyan kulcsszavakat kell választaniuk, amelyek szorosan kapcsolódnak a szervezet céljaihoz és tevékenységeihez. A hirdetések tartalmának relevánsnak kell lennie a kulcsszavakkal, valamint a weboldal tartalmával is, hogy a látogatók pontosan azt kapják, amit keresnek. A nem releváns kulcsszavak használata ronthatja a kampányok hatékonyságát és a látogatói elégedettséget.
A Google elvárja, hogy a nonprofit szervezetek legalább havonta egyszer bejelentkezzenek a Google Ad Grants fiókjukba, és frissítsék kampányaikat. A frissítések során érdemes felülvizsgálni a kulcsszavakat és a hirdetések szövegeit, hogy azok folyamatosan tükrözzék a szervezet legfrissebb tevékenységeit és célkitűzéseit. Az elavult vagy nem hatékony kampányok frissítése azért is fontos, mert így javítható a kampány teljesítménye és relevanciája.
A kampányokat úgy kell kialakítani, hogy azok közvetlenül megszólítsák a látogatókat és egyértelmű üzeneteket közvetítsenek. A hirdetéseknek világosan és tömören kell bemutatniuk a szervezet üzenetét, célját és azokat a lehetőségeket, amelyekkel a látogatók támogathatják a szervezet munkáját. A kampányok optimalizálása érdekében érdemes mérni a hirdetések teljesítményét, figyelemmel kísérni a konverziós adatokat, és rendszeresen kiértékelni, hogyan válhatnak még hatékonyabbá.
A Google Ad Grants programszabályzata különös figyelmet fordít a hirdetések minőségére. Ennek része az is, hogy a kampányok nem tartalmazhatnak semmilyen típusú megtévesztő vagy félrevezető tartalmat, valamint a hirdetések szövegének egyértelműnek és valósághűnek kell lennie. A Google algoritmusai folyamatosan ellenőrzik a hirdetések minőségét, és ha a szervezet nem tartja be az előírásokat, a támogatást átmenetileg vagy véglegesen elveszítheti. Korábban ezek mérőszámokhoz voltak kötve (maximum 2 USD lehetett egy hirdetéskattintás költsége, és minimum 5%-nak kellett lennie az átkattintási aránynak. Mára a gyakorlat azt mutatja, hogy valamelyest felpuhultak ezek a szabályok, azonban a kampányok minősége így is - úgy is fontos kérdés, ha az ember hatékonyan akarja felhasználni a rendelkezésére álló költségkeretet.
Jogosult lehet havi 10.000 $ hirdetéskeret-támogatásra az Ön nonprofit szervezete? Tudja meg most ingyenes pályázati előminősítésünkön!